آب، نان، آواز

آدمی را آب و نانی باید و آن‌گاه، آوازی ...

آب، نان، آواز

آدمی را آب و نانی باید و آن‌گاه، آوازی ...

پلکی بزن ای مخزن اسرار ...

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲ ب.ظ

تو ماهی و من، ماهی این برکه‌ی کاشی

اندوه بزرگی‌ست، زمانی که نباشی ...


هر وقت که این بیت اول شعر علیرضا بدیع و آواز حجت اشرف زاده را می‌شنوم، به فکرِ وقت‌های نبودن‌ت می‌افتم. و از همین‌جا، از اول اول، به شب‌هایی فکر می‌کنم که ماهی کوچک و دلتنگ برکه حتی انعکاس تصویر روی ماهش را هم روی آب نمی‌بیند. و تصویر غم‌انگیز تنهاییِ ماهیِ قصه از همین ابتدا توی ذهنم نقش می‌بندد، تا آخر؛ تصویر ماهی مغموم، نگران و پریشانی که در عمق برکه‌ی کوچک، در شبِ تاریکِ بی‌ماه و بی‌مهتاب، لابد دارد می‌میرد از دلتنگی، دارد می‌میرد از بی‌ماهی.


+ «اندوه بزرگی‌ست؛ چه باشی، چه نباشی ...». من یک دنیا حرف می‌فهمم از همین چند تا کلمه.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۷
علیرضا توحیدی

نظرات  (۴)

۱۸ اسفند ۹۴ ، ۰۱:۰۸ عاشق بارون ...
چقدر غمگین و چقدر قشنگ... :)
اینکه نوشتید شعرِ آهنگه آیا؟
پاسخ:
بله بله، "ماه و ماهی" از حجت اشرف زاده :-)
میبینم ک نظر خَصوصی من برات خیلی مهم بود...

+
عاشقم گر نیستی، لطفی بکن نفرت بورز!
بی تفاوت بودنت هر لحظه آبم می کند...
هعی خیلی هم غم دار  :/
سبک اهنگاتُ عوض کن من برنامه ریختم یه روزه هفته رو فقط رستکا و چارتار و روح بخش و یزدانی  و اینا گوش میدم بقیه روزا امیده جهان و حامده پهلاااانه که پخش میشه . تاثیر داشته فکر و خیال ادم کمتر میشه
پاسخ:
6 روز تو هفته حامد پهلان؟ :|
به روز سوم نمی‌کشم من :|:|
:)))))))
آقا...! آقا...! آقازاده...!
ما ام کامنت گذاشته بودیما...
اوی... کوری؟ 
منم جواب میخوام -__-
+ یحتمل یه مدت طولانی ب بلاگ و پنلم سر نزنم؛ ولی ب بلاگت سر میزنم :کیس :هارت
پاسخ:
:واااااو :))))
جوابتو اینجا نداده بودم، تو وبلاگت که اومدم و جواب دادم -___-
:کیدنی :یو آر مای لیور :)))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">